Är det läge att gnälla?

Förkylningen kom smygande i förrgår. Kändes bättre i går kväll men sämre idag. Om tio timmar skall jag upp på scen, jag var tokigt nära att börja gnälla men jag kan liksom inte med.

Det är knappt så vi behöver gå in på människors lidande, du har väl ett hyfsat hum om hur det ser ut runt om kring Mamma Tellus värld antar jag.
Rationell och hyfsat funderande människa som jag är förstår jag att man måste sätta sina egna upplevelser mot andras innan man verkligen upplever dem. En individ är ju inget annat än skillnaden mellan sina medmänniskor. Det är glappet till nästa individ som faktiskt gör mig till egen.

Det jag menar är: Om vi alla är delar av samma medvetande uppdelad i subjektiva delmedvetanden betyder det att vi alla delar samma lidande och samma tillfredställelse. Så min lilla släng av förkylning samma dag som ett viktigt gig är Mamma Tellus sätt att påminna mig om att jag bara är en del av resten och att jag inte får glömma det.

Resonemanget har vissa glapp, vissa förbannat stora glapp. Jag återkommer om detta, var så säker. Men tankarna skall ställas i ordning med en kopp just nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback