Döda Folk

Hur kommer det sig att mina hjältar är döda? Det är förvisso inte så konstigt, ofta berodde det på dem själva. Jag menar det är synd på samtalspartners. Tänk så galet kul jag William S Burroughs och Bill Hicks kunnat ha vid en bardisk där vi bollat förvirrat glasklara teorier natten igenom.

Är det för mycket hybris i tanken att axla deras mantel. Den kommer nog inte att sitta så jävla bra i början men jag kan nog gå in den. Det jag menar är att många sköna filosofer har inte hunnit utveckla sina teorier eller så har bra åsiktsyttrare tystnat. Bara för att man är död ska väl idéerna inte behöva gå förlorade. Jag menar i vissa fall gör de ju definitivt inte det.

Jag har haft inre dialoger med flera skärpta men döda exentriker och vill gärna sprida de idéerna vidare utan att bli anklagad för idéstöld. Vi kan väl kalla det idéutveckling. Det är så lätt hänt att tokjävlarna av vår tid blir avfärdade som tokjävlar när de borde höjas upp till helgon. Och vilka ska inte göra det om inte de tokjävlar som är kvar i den matriella världen.

Det kanske inte passar sig, men jag kommer nog att fortsätta ta ett glas med Hicks ibland och snacka om hur allt är ett , hur döden inte finns och att Bushklanen borde arbeta med något mindre ansvarsfullt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback