tristess botas med extrapris

"Så vad gör  vi?"
"Näe, javenne."
"Vi kan ju handla lite."
"....jo"

Så vi går över gatan till Willys. Det enda jag skulle behöva är lite havredryck och mandel. Kalle behöver inget alls. Jag kommer ut med lågbudgettryfflar och libabröd som innebär att jag måste köpa ännu mer att fylla dem med. Kalle blir själv förvånad över ostbågarna och boken om Karl den tolfte som han kånkar ut genom dörrarna.

"Fan Kalle, de är Europeiska köpmän och vi är uttråkade infödingar i höftskynke. När vi är rastlösa tenderar vi att hitta på något oönskat. Fast så länge de har glaspärlor och eldvatten att söva oss med kommer vi att hålla oss lugna."

Vi har blivit ett lättlurat folk. Kittla upp vår sinnen och locka med sött och glänsande så går vi vart du vill. Om det kommer intergalaktiska vikingar till jorden kommer vi lätt bli deras lättaste okupation.

det är dags för mig och Kalle att visa upp oss för den stora elaka aparaten, dags för oss att fly till bergen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback