Tillbaka till Grekland via Paul Simon strax efter yrvaken

Oreangefärgade ljud och jag vaknar nu. Det första jag minns är att jag ligger i sängen men det är inte mitt minne alls. Jag försöker minnas sena nätter men kommer över bilder av biljardbord och palmer vid oreangefärgade ljud det är varmt och män röker. Kapsyler på ett trägolv och det är sent.

Benen rör sig framåt på ett avslappnat sätt och det kan vara ölen eller musiken eller minnet av det här minnet. När allt speglas mot människorna man mött älskar jag dig alltid lite mer i minnet än vad jag gjorde då.


Det blir alltid lite mer när man tänker tillbaka, kanske vågar man överdriva det som inte är på väg tillbaka.


Jag är fortfarande vaken men det är mjukare nu, mina muskler är lite ömma och jag är mjuk. Mina lakan är skrynkligare nu när jag satt mig upp och jag vet at koppar måste diskas innan jag kan dricka kaffe.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback