to Teddle

Så hade vi den 5:e offentliga sessionen med den 4:e uppsättningen igår. För er som undrar så syftar jag på Burque Teddler, ett pretentiöst projekt jag och lite vänner tar upp emellanåt. Vi är inget band - vi är ett tillstånd. Bara det!

Jag hade dammat av trumpeten efter 6 år och Jonas körde akustiskt för första gången under ett Teddle. Nervöst var det men jag vet inte varför. Vår idé är ju att Burque Teddle är för vår egen, improvistationens, meditationens och tillståndets skull. Ändå ger det något att komma ut bland människor emellanåt, förhoppningsvis kan vi dela med oss av antagandet att prestation, upprepning och perfektion inte är det enda att sträva efter när man sysslar med musik, poesi eller andra konstformer.

Vi kanske framstår som deppiga, svåra typer utan självdistans och med David Eugene Edwards-komplex som inte sållar bland idéerna, ja men visst. Så länge vi står i motsats till det statiska är det okay.

Framför allt är det så förbannat kul att Teddla, testa det någon gång.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback