Ung Kultur Möts

UKM Borås, betyder att kreativa ungdomar träffades på Kulturföreningen Tåget i helgen.
Jag kom seg och osoven in i föreningens lokaler och krockade med ett energifält av stressade arrangörer och skapande unga.
Runt omkring mig övades det inför ett finaluppträdande, grafittigruppen satt djupt koncentrerade och rätt som det var hade jag blivit coach för en nybliven spokenwordartist som skrivit sin första scentext.

Jag var nu inte längre trött!

Tempot på min Work Shop var till en början lite lägre än i resten av huset. Det var eftermiddag och de hade aktiverats hela dagen. Jag mötte en minst sagt blandad grupp dansare, musiker, teaterfolk och skrivande hade samlats för lite skrivövningar.

Jag fick verkligen en liten utmaning. Att möta och engagera en trött grupp som är lite blyga inför varandra kändes som lite exotiskt efter fyra energiska veckor på Sandgärdsskolan.
 Efter lite flödesskrivning och andra uppvärmningsövningar satt de i alla fall i olika graders koncentration och skrev på tema-övningen.

Jag hoppas att ni fick en bra UKM-helg och att finaluppträdandet gick bra för er.
Nu har jag lärt mig att jag kanske ska utvidga mitt förråd av uppvärmningsövningar.

På torsdag har jag tre läsningar, en workshop och lektion på kulturskolan. Jag ska nu kolla på hur man kan krydda upp materialet.

Kommentarer
Postat av: Josefin

Hoppas att vi inte var så jobbiga och blyga! Var i alla fall väldigt roligt och intressant!

2009-03-23 @ 19:58:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback