Estradpoet uppäten av elvaåringar!

Som lärare på Borås Kulturskola var jag på Fjärdingskolan igår för att informera om den nyöppnade filialen där.
Alltså: kommundelen är invandrartät, har hög arbetslöshet och gott om betong. Det är ett sätt att se det.
Kommundelen har även rikt utbud av språk och kulturer samt de gladaste mest livfulla ungar jag stött på. Det är ett annat sätt att se det.

När jag skulle presentera min kurs och köra lite spokenword igår blev jag fullständigt dränkt i barnskrik, uppmaningar att rappa, handklapp och andra höga ljud. Mitt tuffaste gig någonsin - bergis. Och ikväll är det dags för rond två.

Ringde min förortspolare Hedy Aliyar som jag träffade på SM i år. Där blev jag imponerad av hans sätt att rimma flerstavigt och hans softa attityd. Så jag bad honom om lite textmaterial som skulle funka bättre. Jag insåg dock snabbt att en orimmande landsortspojk som jag inte kan bära hem det, men jag lät mig inspireras.

Nu har jag slitit med material och infallsvinklar och hoppas på att kunna nå fram den här gången, hur det gick märker vi i morgon.

Glöm inte att uppdrag för Ordkanon.se har bytt bloggplats och hittas
här.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback